Totaal aantal pageviews

dinsdag 24 september 2019

Ouderavond

Vanavond mag ik naar de ouderavond bij Liselotte op school. Dan krijgen we uitleg over jaar twee, de profielkeuze die ze moet maken etc.


Ik heb haar en een klasgenootvriendinnetje naar school gebracht vanmorgen. Het mooie van deze ritjes is, dat als je stil bent ze vergeten dat je er bent. En dan vang je nog weleens wat op uit hun belevingswereld.


Vanmorgen was mijn pareltje het opvangen van het gemijmer over het eerste jaar. Op het Almerecollege hebben de eerste jaars een eigen deel van het gebouw tot hun beschikking. Dan kunnen ze toegroeien naar de confrontatie met "de anderen".
De dames vanmorgen mijmerden over hoe goed ze het hadden in dat eigen deel, het was het beste jaar van hun leven en ze moesten niets maar mochten alles. Waarna ze vrolijk mijn auto verlieten en bijna huppelend het overige deel van de school betraden. Ik denk hoe verder in de schoolcarrière hoe mooier de herinneringen aan het 1e jaar.


Wat Dennis en mij nog helder op het netvlies staat van dat 1e jaar is een zeer verontwaardigde brugpieper aan het begin van het 1e jaar. Ze was weggestuurd uit het 1e jaars deel als zijnde te  oud om daar nog te mogen komen. De schoolpas moest erbij worden gepakt om aan te tonen dat ze toch echt het recht hadden om daar te zijn. Gelukkig heeft ze bij mijn weten geen misbruik gemaakt van de mogelijkheden die het zou kunnen geven om er uit te zien als ouder dan je bent. Uiteraard schoten al die mogelijkheden bij ons wel te binnen destijds.


Nu maar eens mijn licht op gaan steken of er nog veel is gewijzigd sinds mijn oudste twee hun middelbare schooltijd vervulden. In ieder geval noemen ze het niveau wat Liselotte volgt weer MAVO. Lekker vertrouwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten