Totaal aantal pageviews

woensdag 4 september 2019

Ander perspectief

Degene die mij / ons goed kennen weten dat ik niet kieskeurig ben als het om auto's gaat. Ik moet er mee op en neer kunnen rijden naar Dronten, redelijk betrouwbaar is prettig en sinds een jaar is een trekhaak voor de fietsendrager een vereiste. Vandaar dat ik grotendeels van de tijd dat Dennis en ik bij elkaar zijn heb gereden in auto's die hij of aan het opknappen was of leuk vond om te hebben om wat voor reden dan ook. Niet altijd even comfortabel, maar meestal wel leuk. En ik klaag af en toe voor de vorm, maar echt erg vind ik het niet.

Voor Dennis en Liselotte ligt dit anders, een auto moet minstens een soort van gaaf zijn. Of gaaf om te zien in het geval van Liselotte, of gaaf qua vermogen en toch wel stoer of sportief in het geval van Dennis. Simpelweg is het iets waar ze het roerend met elkaar over eens zijn en uit principe met mij oneens.


Nu hebben ze beide hun zinnen gezet op een vierwiel aangedreven vehikel, beslist handig tussen Dronten en Lelystad tenslotte. Een jeep of een landrover, een Lada mag eventueel ook. Dankzij Dennis zijn gespeur op diverse sites "poppen" de advertenties met grote regelmaat op en hun enthousiasme maakt dat er dikwijls geschikte auto's worden gespot als we ergens heen op pad zijn. Hierop wijzen ze elkaar dan en mij ook in de verwachting op geïnteresseerde reacties.


Ik vind het onzin om een dergelijk auto aan te schaffen op dit moment en raak inmiddels dus ietwat geïrriteerd dat het onderwerp dagelijks en soms meerdere keren per dag voorbij komt. Helaas werd ik laatst hartelijk uitgelachen door beide toen ik probeerde mijn veto uit te spreken over het niet aanschaffen van een dergelijke auto. Kan zijn dat dat lag aan mijn uitspraak:


Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om in zo'n auto te gaan rijden en daar op dit moment onnodig geld in te investeren.


Gelukkig ben ik niet al mijn haar kwijt, anders was het eigenlijk gewoon een ja geweest...….












Geen opmerkingen:

Een reactie posten