Totaal aantal pageviews

vrijdag 12 juli 2019

Het mijnenveld wat communicatie heet

Inmiddels heb ik al heel wat afgelezen. Betrouwbare maar inmiddels ook wel wat minder betrouwbare informatie. En met minder betrouwbaar bedoel ik dan vooral de informatie in blogs, persoonlijke adviezen, to do lijstjes etc., vaak gevonden via pinterest of google.

De reden dat ik deze informatie bestempel als minder betrouwbaar is omdat het over het algemeen iemand zijn of haar persoonlijke ervaring betreft. Dus vanuit het gezichtspunt van diegene absoluut waar, maar een compleet gemis aan kennis van het karakter en de omstandigheden van diegene maakt het erg subjectieve informatie. Dus ik voeg bij deze met mijn blog nog wat extra subjectieve informatie toe aan het www.

En dan met name adviezen over communicatie met "de zieke en haar gezin".

Wij vinden het geen probleem als je vraagt, via welk communicatiemiddel dan ook, hoe het met ons of één van ons gaat. Zolang degene die het vraagt maar accepteert dat we soms gewoon met enorme vertraging reageren of aangeven er even niet over te willen of kunnen praten.

We waren altijd al vrij direct in onze wijze van communiceren, dit zal hooguit nog directer worden, en verder niet veranderen.

Ondanks dat er talloze tips en waarschuwingen zijn te vinden over wat je wel of niet moet zeggen, trek je daar niets van aan in mijn geval. Maar volg je gevoel en ga met ons om zoals je deed voordat we wisten dat ik ziek was. Of als we elkaar (nog) minder goed kennen, reageer zoals je wil dat ik naar jou zou reageren.

Van onze kant zal ik via mijn blog degene die dat willen op de hoogte houden van ons wel en wee. En ook daarin zal ik mij vooral niet houden aan de talloze tips die er te vinden zijn. Op de intieme (rabarber, rabarber, rabarber) details na zal ik delen hoe ik me voel en hoe wij dit ervaren. En daarop mag iedereen reageren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten