Totaal aantal pageviews

maandag 3 juni 2019

Werken en behandelplan bestralen

Vanmorgen gewerkt, en dat werkt! Structuur, afleiding, waardering en aanspraak. Het is niet te benoemen hoe goed dat doet. En het mooie is, deze week geen verdere afspraken in het ziekenhuis dus ik kan gewoon heerlijk iedere ochtend werken. Niet de woensdag, dan komt Siem en kan ik gewoon weer oppassen. Ook een geweldig welkome afleiding.



De afspraak bij de radiotherapeut -oncoloog was positief. Ze was sowieso heel erg duidelijk, gaf rustige en goede informatie en nam alle tijd voor de uitleg en onze vragen. Aan de hand van cijfers in de vorm van percentages van toename van de overlevingskansen werd bevestigd dat bestralen eigenlijk geen keus is. Het was de onderbouwing van de wijze zoals wij erin staan, dus dat was eigenlijk heel simpel. Het behandelplan voor nu is 15 bestralingen die plaats vinden gedurende 3 weken op de werkdagen. We beginnen volgende week woensdag, het tijdstip volgt nog.


Tja en de bijwerkingen zijn afwachten, en kunnen alle kanten uit. Last van mijn huid op de plaatsen waar ik word bestraald, vermoeidheid, oedeem-arm, stug worden van het weefsel wat bestraald zal worden zijn de voornaamste risico's. We dealen er wel mee als ze zich voordoen. Dit kan ook nog 2 jaar nadien, dat vind ik dan weer ingewikkeld, denk je er vanaf te zijn.....


En het afwachten van de uitslag van de mammaprint blijft een ding, die is er volgende week. Dan worden we gebeld.


Wederom staan Dennis en ik er weer anders in, ik heel enthousiast over het feit dat het maar 15 bestralingen zijn en hoopvol dat het hierbij blijft. Waarbij ik me zeker wel realiseer dat een slechte uitslag van de mamaprint de boel weer flink overhoop gooit in negatieve zin. Maar we blijven positief en dealen er dan wel weer mee.
Dennis is gematigd positief en maakt zich wat meer zorgen om de uitslag van de mammaprint. Precies zoals te verwachten dus, want zo steken we in elkaar.


Sommige dingen blijven gelukkig vertrouwd voorspelbaar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten