Totaal aantal pageviews

donderdag 23 april 2020

Speurtocht op Insta

De jongen bij het basketbalveld heeft nog steeds alle aandacht. Hij was en is ook een dagelijks onderwerp van gesprek met haar vriendinnen.
Inmiddels zijn zijn naam, waar hij ongeveer woont en de geschatte leeftijd achterhaald op internet. 
Door puber werd één van de andere jongens herkend als de broer van een oud klasgenootje. Met dat gegeven kon het speurwerk via instagram beginnen. En binnen niet al te lange tijd hadden ze succes. Ik kon meegenieten van het gespeculeer of het meisje waarmee hij op de foto stond zijn vriendin of zusje zou zijn. Een inschatting van de leeftijd werd gemaakt. En op basis van de omgevingsfoto wordt een aanname gedaan van de straat waar hij woont. Zijn gebruikersnaam werd luidkeels en giebelend gedeeld. Tja en wat doe je dan als bezorgde (nieuwsgierige) moeder....
Vliegensvlug installeerde ik Insta, en nam een kijkje bij de foto's van "HEM". Toegegeven, hij was leuk om te zien. Sympathiek en sportief straalde zijn account ook uit. Maar, te oud! Ik schat in 19-20 dus geen optie. 
In onze gezinsapp deelde ik mijn waarnemingen. Naam, achternaam en leeftijd. Dit leverde me een ontzette en zeer verontwaardigde reactie op van Puberlief die naar beneden kwam gestormd vanaf haar zolderdomein.
Uiteindelijk kon ze er de humor van inzien. En hebben we het toch maar gehad over zijn leeftijd. Hoopvol gooide ze het leeftijdsverschil tussen mij en Dennis in de strijd. Maar ze snapte toch ook wel, dat dat anders was.
Mijn hoop is dat een jongen van die leeftijd meestal geen oog heeft voor pubermeisjes die zoveel jonger zijn. En dat het blijft bij een heerlijke kalverliefde op afstand. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten