Totaal aantal pageviews

woensdag 15 april 2020

Oud, stijf en nog geen 80

Hormoontherapie blijft voor mij een dingetje. Het voegt in de kansberekeningen van de verwachte extra levensduur voor mij genoeg toe om het noodzakelijk te maken. Maar de bijwerkingen zijn jammer. 

De opvliegers zijn redelijk onder controle. Maar niet geheel over, ik zie er nog met enige regelmaat oververhit uit. 's Nachts word ik i.p.v. 4-6 keer nog maar 1 keer wakker. Dit dankzij het kleine halve pilletje.

Nu sprong ik sowieso mijn bed 's morgens niet meer uit als een twintigjarige. Maar tegenwoordig sta ik dankzij de hormoontherapie op als een stram oud wijf. Ik verlang die eerste stappen serieus naar een rollator.

Op die momenten bedenk ik me weleens dat we nooit genoeg onze bewegelijkheid waarderen als we jong en gezond zijn.

Je mist pas dingen als je ze kwijt bent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten