Totaal aantal pageviews

maandag 6 april 2020

Indringers


Een nieuwe situatie vraagt om nieuwe spelregels. Nu we thuiswerken, thuis-naar-schoolgaan en thuisblijven ziet de wereld er toch wel heel anders uit. Ik hoor Liselotte de hele dag kletsen met vrienden en vriendinnen. Ik hoor lessen aan, coachgesprekken en wat er verder allemaal voorbijkomt. Het vraagt nog weleens wat van mij om me nergens mee te bemoeien. Normaal gesproken als ze naar school was kreeg ik tenslotte ook niet alles mee. En ze is heel goed in staat om haar eigen boontjes te doppen. Indien nodig vroeg ze om hulp tijdens onze gezamenlijke ritten naar Dronten. Dan kwamen er allerlei onderwerpen voorbij. Nu doen we dat tijdens het wandelen, om onze broodnodige beweging te krijgen.

Wat ik hinderlijk vind is dat ze tijdens het beeldbellen overal en altijd haar tablet met zich meebrengt. Dit met het risico dat ik in beeld kom zonder het door te hebben. En omdat dit in huis is, kan dit voor mij en de andere kant van de lijn ongewenste situaties vooroorzaken. De andere kant is dat ik ook veel online overleggen met beeld voer. Dan is er het risico op een voorbij huppelende lawaaiige tiener in beeld.

We hebben de spelregels opgesteld. Liselotte beperkt het beeldbellen tot haar kamer of in overleg in de huiskamer. En ik heb mijn laptop zo opgesteld dat er enkel de muur van de werkkamer is te zien. Ze kan dus ongehinderd rondhuppelen in haar totale uitgeleefde makkelijke kloffie. En ook ik hoef enkel maar te zorgen dat ik met nette verzorgde bovenkleding achter mijn laptop schuif.


Indringers die een kijkje nemen in ons nieuwe crisis-kledingprotocol hebben we op deze wijze mooi buitengesloten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten