Totaal aantal pageviews

zondag 1 maart 2020

Corona virus

Onze puber volgt het nieuws rondom het Coronavirus nauwlettend. Ze had het er zo regelmatig over dat ik me zorgen maakte, dat zij zich zorgen maakte. 

Dus toen het geschikte moment zich voordeed ben ik er met haar over in gesprek gegaan.

De trigger van haar interesse blijkt te zitten in de groep mensen die het meeste risico lopen om het virus te krijgen en er aan te overlijden. O.a. ik behoor tot deze groep aangezien ik nog herstellende ben.

Onze conclusie was dat het toch wel erg ironisch zou zijn als ik zou overlijden aan het Coronavirus nadat ik door alle ellende heen ben gegaan in de strijd tegen borstkanker. 

Ook ik ben onder de indruk van de dreiging en gevolgen van het Coronavirus. Maar ook hier weiger ik te gaan leven in angst. Ik hoop dat ik onze puber deze levenshouding mee kan geven, en daarbij het vermogen om te relativeren. Dat maakt dit soort situaties een stuk beter te hanteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten