Totaal aantal pageviews

zondag 29 maart 2020

Risicobeperking

De meningen of ik als (ex) kankerpatiënt nu in deze tijd tot de extra kwetsbare groep behoor zijn verdeeld. Ikzelf vind van niet. Bij navraag bij mijn huisarts heb ik zijn reactie uitgelegd als ontkennend. Toch bekruipen mij soms wat twijfels als ik zo het één en ander op internet lees. Ik moet toegeven dat ik heus wel besef dat mijn gebrek aan conditie mij kwetsbaar maakt. Ook mijn teveel aan kilo's duwt me richting de risicogroep, want obesitas.

Morgen heb ik mijn afspraak met de oncoloog. Telefonisch uiteraard, wat ook prima is. Ik zet dit onderwerp toch maar op mijn lijstje om te bespreken.

Het feit is dat ik aan mijn conditie moet bouwen en mijn gewicht naar beneden moet brengen. Het motiveert wel, nadenken over de risico's. Mijn doorzettingsvermogen en wilskracht om thuis te sporten komen daardoor weer tevoorschijn.

En laten we simpel zijn. Ik heb niet alle bestralingsellende en chemo ongemakken doorstaan om me door het Corona virus te laten vellen. Dus mijn mantra heb ik ook al te pakken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten