Totaal aantal pageviews

woensdag 11 maart 2020

Huishoudelijke strubbelingen

Onze wasmachine staat op zolder. Dat is dezelfde ruimte als waar Puberlief tegenwoordig haar slaapkamer heeft. Of wat meer chic klinkt, haar studio met dakterras.

Voordat ze naar zolder was verhuisd zetten we de wasmachine aan met de timer. Dan was deze klaar als wij opstonden en kon ik de was ophangen voordat ik naar het werk ging. 

Dit ritme is dus behoorlijk verstoord omdat 's nachts wassen ten koste gaat van de nachtrust van Puber. En zoals een goede Puber betaamt draagt ze 0% bij aan een oplossing. Zolang haar kledingkast niet leeg is en ze sokken van ons en sportkleding van Dennis kan bietsen is daar in haar belevingswereld geen enkele noodzaak voor.

Dennis zijn handelswijze in het huishouden is, wat ik niet zie is er niet. En hij is behoorlijk Oost-Indisch blind (bestaat dit?). Met als gevolg dat ook hij niet bijdraagt aan een oplossing. Het probleem speelt zich tenslotte op zolder af.

Nu ik probeer om een regelmaat aan te brengen tijdens het opbouwen van ons  nieuwe normaal gaan dit soort zaken irriteren. En mijn dreigment om iedereen dan maar voor zijn eigen was op te laten draaien houdt uiteraard geen stand. En dat weten ze dus ook dat draagt niet bij aan een oplossing.

Dus ga ik op zoek naar iets wat wel bijdraagt aan een oplossing. En ik ga daarbij drastische maatregelen nemen ;-). Ik ga een to-do list toevoegen aan de keukentafel agenda. To-do list niet af, dan....

Op naar het nieuwe normaal waar we direct ook wat oud zeer aanpakken.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten