Totaal aantal pageviews

zaterdag 29 februari 2020

Reïntegratie

Van 2 dagen naar 3 dagen naar het werk maakt zeker verschil. Daarbij nog een dagdeel naar Amsterdam als ervaringsdeskundige, een kappersbezoek, een voorlichtingsavond bij Liselotte op school met daarnaast de gebruikelijke zaken als sporten, boodschappen doen en het huishouden  leverde een volle week op. Dankzij de grote agenda op de keukentafel overviel het me niet. Alles opschrijven t/m het doen van de boodschappen werkt om overzicht te houden.

Deze week stond er ook een afspraak met mijn teamleider op de agenda, met als onderwerp een plan van aanpak voor mijn reïntegratie. Ik had bedacht dat ik dit wilde voorbereiden door een voorstel uit te werken. Na een korte zoektocht met behulp van google vlogen de loopbaancoaches, reintegratiebureau's, wet poortwachter, WIA, tweedespoor traject, UWV me om de oren. Ik heb de laptop dichtgeklapt, de keukentafelagenda en een leeg wit A-4tje gepakt en het simpel gehouden. Weeknummers, het gestaag aanhouden van groei van het aantal uren met werkzaamheden waar ik energie van krijg. Het was mede hierdoor een fijn gesprek. Voorlopig kunnen we alles simpel houden. Regelmatige gesprekken met mijn teamleider, de bedrijfsarts en een gezonde dosis zelfreflectie zijn voorlopig voldoende om mij terug te brengen naar het arbeidsproces. En ik twijfel er nog steeds niet aan dat ik weer ga doen wat ik deed voordat ik ziek werd. De stip op de horizon staat, het tijdspad is uitgestippeld. Het meest onzekere is de "einddatum", die stip die bereik ik wel.

Ik vind mezelf niet naïef en ben daarnaast een bofkont. Tevens ben ik een blij ei en een rasoptimist.

Ik snuffel voorzichtig rond tussen de minder goede en rampscenario's. Neem er kennis van en stop ze vervolgens weg. Ik bof dat ik me tijdens het zware traject goed staande heb kunnen houden en dat ingewikkelde complicaties niet aan de orde zijn geweest. En als blij ei en rasoptimist ben ik in staat om te genieten van alle goeds en moois wat er ondanks maar soms ook dankzij de borstkanker op mijn pad komt.

Kom maar op met de rest van mijn leven, ik heb er vertrouwen in!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten