Totaal aantal pageviews

dinsdag 4 februari 2020

World Cancer Day

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft 4 februari uitgeroepen tot Wereld Kanker Dag. Het is een internationale dag om stil te staan bij kanker.


Ik zal eerlijk zijn, ik stond er nooit bij stil. Er zijn zoveel dagen die uitgeroepen worden tot "dag van...." waardoor ik een soort van afgestompt ben voor dagen met een thema denk ik.


Nu het fenomeen kanker zich zeer hardnekkig een plek heeft verworven in onze belevingswereld sta ik er wel bij stil. In ieder geval bij de dag en maand die op mij betrekking hebben.


Wat mijn aangenaam verrast is de hoeveelheid organisaties en evenementen die er zijn op het gebied van kanker. Tegelijkertijd is dit eigenlijk ook wel triest, want het houdt in dat er ook een enorme behoefte aan is. Je zou volledig kunnen verdwalen bij het lezen, op met name internet, als je ziet wat er allemaal mogelijk is.


Waar ik inmiddels nieuwsgierig naar ben zijn de inloophuizen. Tot nu toe had ik nooit de energie of drive om erheen te gaan. In Lelystad hebben we inloophuis Passie, hierover hoor ik niets dan hele positieve geluiden. Deze week lukt het me niet om een bezoekje in mijn schema in te passen, voor volgende week heb ik hem op de agenda staan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten