Totaal aantal pageviews

donderdag 13 februari 2020

Beschadigd vertrouwen

Ik had een geweldige huisarts, we wisten precies wat we aan elkaar hadden. Alleen op een gegeven moment ging hij met pensioen. Tussen zijn opvolgster en mij heeft het nooit geklikt. Door mij het gevoel te geven dat ik een aanstelster was, was het vertrouwen aan mijn kant ernstig beschadigd. Maar aangezien ik zelden ziek was en mijn huisarts bijna nooit nodig had liet ik het voor wat het was.

Omdat ze niet fulltime werkt is er op woensdagen een vaste vervangster aanwezig. In haar had ik wel vertrouwen. Dus toen ik in het weekend van 6/7 april wat voelde in mijn borst heb ik aangestuurd op een afspraak op de woensdag. Gedurende mijn traject belde ze met regelmaat hoe het met me ging. Prettige gesprekken waarbij ik de beschadigde vertrouwenskwestie ook besprak. Haar reactie was netjes. Ze viel haar collega niet af, toonde begrip naar mij en gaf aan dat ik bij haar altijd welkom was op de woensdagen.  Alleen moest ik me wel realiseren dat klachten soms niet konden wachten tot de woensdagen, en wat dan...

Dennis had een geweldige huisarts, ze wisten precies wat ze aan elkaar hadden. Alleen op een gegeven moment ging hij met pensioen. Tussen zijn opvolger en Dennis klikte het. Weliswaar na een gewenningsperiode maar het klikte.

Toen ik me realiseerde dat ik een moeizame vertrouwensrelatie had met mijn eigen lichaam en een bundel van kwalen bezat moest er iets veranderen. Ik moest een andere huisarts, één waar ik met mijn onzekerheden en twijfels aan zou durven kloppen.

Onder het motto "gezinsleden moeten bij één huisarts" konden we (Liselotte en ik) terecht bij de huisarts van Dennis.

Vandaag was mijn eerste bezoek. Succesvol kan ik zeggen. Met een recept voor een zalfje en het gevoel gehoord te zijn ging ik tevreden weg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten