Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 november 2019

De weegschaal is stuk.

De weegschaal is stuk mopperde Dennis vanmorgen. Liselotte sloop heimelijk naar de keuken om te ontbijten. En ik bedacht blij dat ik niet alleen mijn voedingspatroon hoef aan te passen. 

Gisteren constateerde ik op de weegschaal bij de diëtiste dat het nog ernstiger was dan waar ik bang voor was.

Emotie (vr)eters zijn we en dat al 8 maanden lang. Daarbij kreeg ik medicijnen tegen de misselijkheid waar je trek van kreeg. Houd ik door de chemo vocht vast. Zat ik een groot deel van deze periode stil (letterlijk). Kookte Dennis, en dat waren de helft van de tijd niet de meest gezonde maaltijden al deed hij zijn uiterste best. Kortom alles had invloed, duizend excuses met als resultaat een schokkende ervaring op de weegschaal. Voorafgegaan door vermoedens dat ook de wasmachine stuk was. Hoe was het anders mogelijk dat al onze kleren waren gekrompen.....

Afvallen zal in mijn geval complex zijn. Ik ben nog herstellende, mijn vochthuishouding is totaal uit balans en ik begin op korte termijn aan de hormoontherapie.  Dus ik was zo verstandig om me te realiseren dat ik hierbij een deskundige moest inschakelen. Uiteraard heb ik haar mijn ideeën  voorgelegd waarop zij berekeningen los gaat laten wat betreft de voedingsstoffen die ik nodig heb, met name eiwitten. Toch wel met enige trots kan ik zeggen dat ik niet veel aan mijn plan hoefde te wijzigen, de kennis van voeding heb ik wel. Nu nog de knop omzetten en volhouden. 

NB: de cijfertoetsen van mijn toetsenbord doen het ook niet. Ik kan de hoeveelheden kilo's dus niet met jullie delen😏.

1 opmerking:

  1. 🤣😂 Wat ben je toch ook een heerlijk mens 😘💖
    Gerard en Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen