Totaal aantal pageviews

maandag 12 augustus 2019

Relativeren en waarderen

Mijn goede dagen zijn ook echt goed. Ook het weekend nog een beetje het vakantiegevoel vastgehouden met een bezoek aan de orchideeënhoeve en met zijn drieën naar de bios geweest. Maar ook heerlijk langs geweest bij teruggekeerde vakantiegangers. Mijn gordijnen zijn eindelijk op de goede maat gemaakt en dus klaar voor de koudere periode. Vandaag en morgen zijn al vol gepland, lekker mijn voeten laten verzorgen bij de pedicure,  boodschappen doen, fysio en vooruit koken ter voorbereiding op de slechtere week die eraan komt.

En met excuus aan degene die liever vakantie vieren met mooi weer, de agrariërs die hinder hebben van de nattigheid en alle anderen, ik word blij van de weersberichten! Heerlijk koel weer met weinig zon. Dat maakt voor mij de ongemakken tijdens mijn slechte dagen vele malen dragelijker.

Doordat ik tegenwoordig letterlijk rondloop in de wereld die kanker heet, ontmoet ik met enige regelmaat lotgenoten, ook de lotgenoten met andere vormen van kanker dan borstkanker . En tot nu toe ben ik tijdens deze ontmoetingen vaak degene die relatief gezien "boft". Geen langdurige ziekenhuisopname met zware operaties, chemokuren die dagelijks moeten worden toegediend, slechte prognose of andere narigheden die ik hoor zijn tot nu toe op mij van toepassing.  Daarmee wil ik mijn situatie niet bagatelliseren tot een dingetje, het is heus wel een DING. Maar dat soort ervaringen rechtstreeks van lotgenoten relativeert, en vooral tijdens mijn slechte dagen kan ik dat goed gebruiken. En tot nu toe mag ik in verhouding niet klagen vind ik, tenminste niet te vaak en niet te lang.

Behalve dan over mijn onvermogen om mijn ogen tijdens het druppelen open te houden🙄. Ik weet nu weer waarom ik geen lenzen draag maar een bril. Ook dit zal wel weer wennen, maar het is een drama. Gelukkig wel 1 waar we allebei hard om kunnen lachen. Tranen met tuiten in mijn geval. Wat meegenomen is, want dat geeft direct verlichting aan mijn droge ogen.

Op naar ronde 3, deze staat donderdagmiddag  op de planning. Kan ik mooi 's morgens nog even sporten💪.

1 opmerking: