Totaal aantal pageviews

donderdag 1 augustus 2019

Haar en chemo

Tijdens de informatie over de chemokuren die ik ga krijg, werd al duidelijk dat er de garantie is dat ik kaal word. Die kans van 1 op 1000000 gevallen die het niet worden, daar gok ik niet op. De mogelijkheid voor een coldcap heb ik nauwelijks overwogen. Zeer onaangenaam en sowieso haarverlies, hooguit niet hemaal kaal. Er zijn genoeg mensen die het wel belangrijk vinden, maar ik ben daar niet ijdel genoeg voor.

Dus vervolgens overwogen om een pruik aan te schaffen, mutsjes bekeken, en bedacht dat ik niet kaal wil worden vanaf mijn oorspronkelijke lengte. Dit is de gelegenheid tenslotte om een kort kapsel uit te proberen en dat misstond niet eens.

Maar nu, na kuur twee heb ik haarpijn. En mijn haar voelt raar stug als ik mijn hand erdoor heen haal. En telkens als ik dat doe ben ik bang een hele pluk mee te pakken.

Op veel punten ben ik de regie kwijt, maar hier niet helemaal. Ik bepaal zelf wanneer ik kaal word, en dat zal morgen zijn. Morgenochtend gaat de tondeuse eroverheen, ik ga niet wachten tot ik hele plukken eraf haal bij het wassen van mijn haar.💇‍♀️

Geen opmerkingen:

Een reactie posten