Totaal aantal pageviews

vrijdag 11 oktober 2019

Hersenbreker

We troffen zo'n fijne enveloppe aan op de deurmat van het CJIB. Deze zijn over het algemeen voor mij, die van Dennis zijn auto komen via de leasemaatschappij per mail. Nu moet ik erbij zeggen, het feit in acht genomen dat Dennis ca. 55000 km per jaar rijdt, we heel weinig boetes rijden. Maar als ze er zijn is het toch wel van belang wie er zo onoplettend (stom) is geweest. Geen idee waarom we dit zo blangrijk vinden, we betalen ze van de grote hoop, maar toch....

Deze was voor een snelheidsovertreding van wel 4 km te hard op de Dronterweg. Dus het leek een uitgemaakte zaak, ik was de sufferd. Maar de datum,  maandag de 30e september, zat me niet lekker. Ik kon me niet herinneren waar ik dan heen was geweest. Dus ik vervloekte mijn chemo-brein en bleef er over doormekkeren. Toen ik na het raadplegen van mijn agenda en veel gepeins aan Dennis meedeelde dat het gewoon niet mogelijk was en ik bezwaar ging maken en de foto ging opvragen, kwam de aap uit de mouw. Als hij de fietsendrager op zijn auto zet, neemt hij niet altijd (= nooit) de moeite om de kentekenplaat te wisselen. Dus de foto was hoogst waarschijnlijk genomen van de fietsendrager op Dennis zijn auto, met Dennis achter het stuur als de overtreder.

Het lag dus dit keer niet aan mijn geheugen, maar ook mijn scherpte heeft wel iets te lijden van de chemo. Ik had zelf volgens mij nooit tot deze conclusie gekomen😳.

Nu maar hopen dat we per mail niet ook nog een boete krijgen voor het voeren van een verkeerde kentekenplaat🙈.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten