Totaal aantal pageviews

maandag 2 december 2019

Volgende fase

Vandaag het bezoek aan de oncoloog, waarvoor we meer nieuwsgierig dan gespannen waren. De enkele vragen die we hadden waren niet zo ingewikkeld en voor de oncoloog makkelijk te beantwoorden.  Samengevat, ik begin morgen met de hormoontherapie. Een pilletje per dag dus dat stelt niet zoveel voor. Nu maar hopen dat de bijwerkingen meevallen en mijn lijf er niet al te lang over doet om deze hormonale veranderingen te accepteren en te handelen.

In januari de controle zowel bij de oncoloog hoe ik op de hormonen reageer als bij de mama care verpleegkundige mijn ietwat late half jaarlijkse. Bij borstkanker ligt de regie in handen van de mama care poli. De radiotherapie, chemotherapie en hormoontherapie besteden ze als het ware uit. Vanaf nu ben ik voor de controles, coördinatie  etc. weer onder de hoede van de mama care poli. Dit geeft duidelijkheid, als er iets is weet je altijd waar je moet zijn. Indien noodzakelijk verwijzen ze je door.

Omdat het toevallig mooi aansloot op de afspraak die had bij de oncoloog, ben ik voor het eerst naar de buddygroep bijeenkomst geweest. Deze worden door het ziekenhuis elke maand georganiseerd, met inzet van drie ervaringsdeskundigen, sinds maart dit jaar. Ik stond en sta er wat sceptisch tegenover, erg benieuwd  of en wat ik er zou kunnen vinden.  Maar als je er niet geweest bent kan en mag je niet oordelen. Ik vind zelfs dat ik er nog niet over mag oordelen voor ik nog een keer ben geweest. Voor nu heb ik gezien dat het voor zeker twee van de aanwezige dames heel waardevol was. Ikzelf heb er vandaag voor mezelf niets kunnen vinden. Hooguit verwondering over hoe anders andere het proces ervaren. Maar zoals gezegd ga ik nog een keer, dus wordt vervolgd....

Het meest positieve moment van de dag was toen we ons realiseerden dat we dit jaar geen afspraken meer hebben in Almere, zo lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten