Totaal aantal pageviews

zondag 15 december 2019

Taboes

Bij wat ik deel op mijn blog heb ik nog wel met enkele taboes te maken. Ik moet rekening houden met de privacy van Liselotte, niet vanwege de AVG maar omdat ik van haar hou.

Mijn opzet van de blog was iedereen die met ons meeleeft van informatie te voorzien. En dat in de breedste zin van het woord. Het gevolg is dat ik elke lezer in meer of mindere mate persoonlijk ken.

Dus het delen van intieme of gĂȘnante bijwerkingen en gevolgen van mijn ziek zijn en herstel, blijft in vele gevallen achterwege of benader ik heel omzichtig.

Toch horen dit soort details bij ons, en bij het wel en wee wat ik met jullie deel. Dus heb ik besloten af en toe een taboe te doorbreken. Ik begin dit met het delen van een slaapkamer geheim.

Sinds ik chemo heb (gehad), heb ik last van gasvorming in mijn darmen. Mijn opvoeding weerhoudt mij ervan om dit in gezelschap te laten vliegen. Gelukkig bezit ik in 999999 van de 1000000 keer ook de beheersing om me aan de aangeleerde en geaccepteerde normen en waarden op dit gebied te houden. Je snapt dat wanneer ik een hele dag in gezelschap heb verkeerd ik soms gewoon last heb van een opgeblazen gevoel. Er is dan nogal wat gas opgeslagen. Het gevolg is dan ook dat ik, zodra ik in mijn bed lig en mijn ogen sluit, het gas losgelaten wordt. Volgens Dennis mogen we regelmatig blij zijn dat we de volgende ochtend nog gewoon ontwaken. 

Ik denk dat ik over het feit dat hij af en toe snurkt niet meer mag klagen. En dat ik ooit nog een slaapkamer durf te delen met iemand anders dan Dennis betwijfel ik.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten