Totaal aantal pageviews

woensdag 4 december 2019

Volumeknop voluit

Ik voel me een stuk beter, zeker mentaal. Ik onderneem meer en doe weer wat in huis.

Dit blijkt het moment om voor Liselotte de puberknop op vol volume te zetten. Daar  waar ik gedurende de hele afgelopen periode enorm bang voor was doet ze pas nu. Ze laat het op school zo hier en daar flink liggen. Daarbij ligt ze enorm in de clinch met haar docent Frans. Die heeft haar terechtgewezen voor iets wat ze niet deed. En Liselotte is enorm gevoelig wanneer iemand, ook zijzelf, onrechtvaardig wordt behandeld. Dus het gevolg is dat deze MEVROUW niets meer goed kan doen. (Het is trouwens bijzonder hoe ze in staat is om mevrouw te kunnen laten klinken als een belediging.) Uiteraard vindt ook echt iedereen dit. En Pietje, Jantje en Klaasje die deze docent wel mogen, die sporen niet. En het meest zotte van alles is dat ze de herkansing ook nog moet maken in haar eigen tijd! Of ik maar even door wil geven dat dat niet aan de orde is.
Tja en dan rust mij/ons de schone taak om de puber in het kwadraat uit te leggen dat niet altijd alles eerlijk voelt. Dat je soms gewoon iets moet doen ook al ben je het er niet mee eens. En dat de wereld bestaat uit meer kleuren dan zwart en wit. 

Ik heb het voorgevoel dat het enige gezellige aan komende avond de aangestoken kaarsjes zijn.
Update: het viel mee, we hebben zelfs de Franse woordjes samen geleerdπŸ˜…

1 opmerking:

  1. Het 'gewone' leven is weer begonnen πŸ˜…. Succes ouders!
    πŸ˜˜πŸ’– Nelleke en Gerard

    BeantwoordenVerwijderen