Totaal aantal pageviews

woensdag 9 december 2020

Schermen, spiegels en pubers

Via Puber haar school worden we jaarlijks in de gelegenheid gesteld om een informatieve thema avond bij te wonen. Dit jaar online, dus ik hoefde er niet eens de bank voor af. Dankzij de Corona hoeven we nergens anders heen dus geen reden om niet te kijken.

Het onderwerp sprak me aan: Scherm de baas, over beeldschermgebruik. Fijn om te zien dat veel ouders met dezelfde problematiek worstelen. Wanneer zijn ze verslaafd, wat is niet meer normaal, wat voor regels kun je stellen, enzovoort.

Wij vormen geen uitzondering, we zijn in het gezelschap van een puber die gemakzuchtig gebruik maakt van een voor de hand liggende vorm van vaak doelloos vermaak. Aan ons de taak om dit binnen acceptabele grenzen te houden. De mededeling dat we het hierover het weekend gaan hebben werd heel voorspelbaar met zuchten en rollende ogen ontvangen.

Dit geeft ons als "volwassenen" de gelegenheid ons eigen gedrag eerst nog even onder de loep te nemen. En na te denken over ons schermgebruik. 

Ik kreeg namelijk van Dennis ook bijna een volle puberbingokaart toen ik zei dat de tv ook een scherm was.

Toen hij zei dat we de telefoons dan maar net als Liselotte beneden moesten laten 's nachts, reageerde ik best fel.

Ik denk dat wij voor het weekend, ook maar even voor een scherm moeten gaan zitten. Het scherm dat ook wel spiegel heet......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten