Totaal aantal pageviews

donderdag 11 juni 2020

Te direct?

Al jarenlang spelen wij samen met mijn schoonouders mee met de staatsloterij. En al evenlang lever ik mijn loten voor de vakantie in. Van de opbrengst kocht ik dan sigaren, sigaretten en tijdschriften voor de vakantie.
Dit jaar waren het enkel sigaren en tijdschriften.  Op mijn opmerking dat ik voor mezelf het roken heb afgeschaft kreeg ik de reactie:"dat is beter". Toen ik eruit flapte, "daar moest ik eerst kanker voor krijgen", werd het heel stil.

Zou mijn opmerking te direct zijn geweest volgens de normen van de sociale omgang?

1 opmerking:

  1. Je verwacht zo'n antwoord niet en dan weet je ook niet wat je moet zeggen denk ik. En dat snap ik ergens ook wel weer.
    Maar ik herken het zeker.
    😘 Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen