Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 mei 2020

Oud, stijf en nog geen 80

Die hormoontherapie had ik zwaar onderschat. Dat innemen van iedere dag een pilletje stelt inderdaad niets voor.

Maar dat ik van zo goed als 50% van iedere mogelijke bijwerking last zou hebben had ik niet ingecalculeerd. 

Opvliegers en nachtzweten worden verminderd door de medicijnen die ik krijg, maar verhelpen het niet totaal.

Als je puber vraagt naar het effect vind ze dat ik sneller boos word als voorheen. Daar zijn de meningen over verdeeld, ik verbeeld me dat dat nog wel meevalt.

En dan is er nog de bijwerking stramme spieren. Als ik mijn bed uit kom, strompel ik de eerste vijf minuten rond met pijn in mijn hele lijf. Hetzelfde euvel na een autorit langer dan een half uur. En ook te lang zitten achter mijn bureau is funest. Zelfs een avondje bankhangen wordt er minder aangenaam door.

Erg jammer en erg irritant. Het voordeel moet dan maar zijn dat wanneer ik klaar ben met de hormoontherapie ik me lichamelijk weer voel als een twintigjarige ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten