Totaal aantal pageviews

maandag 26 oktober 2020

Rabarber, rabarber, rabarber

 Bij ons is de gewoonte ontstaan om heel vaak rabarber rabarber te roepen als er al te intieme informatie op tafel dreigt te komen in een gesprek.

Het is ontstaan bij de pubers in ons gezin en al vlot uitgebreid naar de volwassenen. En ook komt het voor dat goede vrienden meedoen in dit ritueel.

En laten we eerlijk zijn, het is in relaties van kinderen tot ouders en v.v. al te snel te veel informatie. Dus die rabarber komt hier nog met enige regelmaat voorbij.

Toch ga ik, omdat het hormoontherapie gerelateerd is een heel klein doekje opendoen over intimiteit. Dus zet de rabarber maar klaar!



Een libido van -10 is een effect van het slikken van de hormoontherapie. Het feit dat ik door pijn in mijn spieren, lymphoedeem, opvliegers etc. fysiek ook niet altijd even lekker in mijn vel zit verbetert dit niet  naar normaal of meer. En aangezien ik met mijn oncoloog heb besloten dat het verstandig is om 10 jaar hormoontherapie aan te houden i.p.v. 6 moeten we op zoek naar oplossingen om met de bijwerkingen te leren dealen.

Wat betreft dat libido van -10 heeft ze ons doorverwezen naar een sexuoloog. Dennis en ik hebben de afgelopen periode niet gezamelijk doorstaan om onze relatie nu ten onder te laten gaan aan ons verschil aan behoefte tot intimiteit. En ook dat is een onderwerp wat tussen ons goed bespreekbaar is maar dat verandert niets aan de situatie. Dus....

Na een telefonische afspraak met een zeer pragmatisch ingestelde gynaecoloog, "ik zie in uw dossier dat wij alleen elkaar maar spreken omdat dat voor de formaliteiten moet, ik verwijs u door" was de strekking van het gesprek, kunnen wij morgen terecht bij de sexuoloog.

Een nieuwe ervaring die ik zeer nieuwsgierig tegemoet zie. En de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen ook met de nodige argwaan. Maar wel in de volle overtuiging dat het kansen biedt om dit onderwerp niet tot zo'n groot issue te laten worden dat het onze relatie uiteindelijk zou gaan bedreigen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten