Totaal aantal pageviews

zondag 18 oktober 2020

Negatief is positief

Niezen, snotterig en spierpijn. Allemaal verklaarbaar als je in een stoffig oud huis bent geweest en 1000 kilometer in de auto hebt gezeten. Dus Corona vond ik niet heel waarschijnlijk.

Toch donderdag na wat bedenktijd een coronatest aangevraagd. Ik wil tenslotte dat studenten hun verantwoordelijkheid nemen en dan kan ik niet achterblijven.

Het aanvragen via internet ging vlot, ik mocht er vrijdagmorgen voor naar IJlst. Zo naar als het volgens sommige horrorverhalen zou zijn was het niet. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten.

Zaterdagmiddag  kreeg ik de uitslag. Die luidde negatief, wat vreemd genoeg dan weer positief is.

Het blijven vreemde en ingewikkelde tijden. Ik ben het niet met alle maatregelen eens, bij tijd en wijlen zijn ze inderdaad krom. Maar ik ben het totaal  oneens met de "ontkenners" en de complotdenkers. In mijn ogen blijft de belangrijkste regel: gebruik je gezond verstand.

Veel beangstigender dan Corona vind ik de gevolgen van het feit dat in deze tijd de mensen verharden en tegenover elkaar komen te staan. Toch heb ik vertrouwen in de toekomst. Uiteindelijk zullen we het Corona tijdperk ook weer achter ons laten. 

Wat ik veel spannender vind is hoe we er als samenleving uitkomen. Ik pleit voor meer tolerantie naar elkaar. Dat kan alleen maar bijdragen aan een goede afloop.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten