Totaal aantal pageviews

dinsdag 20 oktober 2020

Argusogen

 

Boekenvol zijn er te lezen over het puberbrein. Talloze theorieen, inzichten, aannames en vooroordelen. En als je dit allemaal zou lezen dan nog blijven ze je verbazen.

Het feit dat onze puber van een heftige thuiscrisis, mams heeft borstkanker doorrolt in de mondiale crisis die Corona heet zorgt dat ik met argusogen in de gaten houd of  onze puber ook "ergens" last van heeft.

Aangezien ik dagelijks bingo haal op de puberbingo kaart ben ik enigsinds gerustgesteld. Ze vertoont geen afwijkend gedrag.


Dat ze de ene week keihard zegt, ik zit niet voor niets altijd op zolder en als je woensdags niet werkt dan blijf ik wat langer op school hangen. En de andere week zegt graag met zijn drieen een week naar ons Franse optrekje te gaan... Ik snap er niets van, maar dat maakt dat ik me wel gerustgesteld voel.


Ze gedraagt zich als een normale onbegrijpelijke puber. Ontziet me niet, en haar gedachtensprongen zijn over het algemeen niet te volgen. Voor nu gaat het dus goed, met alle irritaties die erbij horen.


Dat wil niet zeggen dat ik haar niet met argusogen blijf volgen, ik ben er nog niet helemaal gerust op. Maar dat hoort dan weer bij het gedrag van een moeder van een puber!



1 opmerking:

  1. Wat een leuk verhaal weer. Hilarisch die puberbingo. Klinkt als een gewone puber. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen