Totaal aantal pageviews

donderdag 18 november 2021

Sportief

Zoals het een echte puber betaamd had ze net een keer te vaak de grens opgezocht. Net een keertje te vaak er overheen. Ik betrad haar domein, de zolder en ontplofte. Schone was als oud vuil opgehoopt, de titel schone was niet meer waard. Het was de bekende druppel. Ik had al vaker gezegd dat als zij niet de verantwoordelijkheid nam voor de paar klusjes die zij moest doen wij ook niets extra's meer voor haar zouden doen. Gevolg was de fietsendrager van mijn auto af en geen meeliften meer.

Heel veel tegensputteren deed ze niet. Ze had door dat ze dit keer over de grens was gegaan denk ik.

In mijn relaas tegen haar paps had ik ook nog geopperd dat ik wel zou toeteren en zwaaien onderweg als ik passeerde. Dat vond ie vals, dus heb ik maar niet gedaan.

En dat ze het sportief opnam bleek. Ik kreeg in die week een appje met de waarschuwing dat er een flitser staat langs de route die ik rijd. En dat zelfs op de heen en de terugweg.

Heeft het geholpen? Die waarschuwing voor de flitser wel denk ik. Maar het heeft nog geen gedragsverandering bij puber teweeg gebracht. Dus gaat ze nu vroeger dan dat ze wakker moet worden haar bed uitgetrommeld worden. Dit om de klusjes te doen die ze gisteren heeft laten liggen. Paps heeft de eer, ik hoor verontwaardigd gekreun. Misschien is dit de juiste en effectieve methode.....


Maar ik vrees van niet.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten