Totaal aantal pageviews

dinsdag 2 november 2021

49+1

Ik mag voor mijn werk mentor zijn van 49 1e jaars studenten. Allemaal even boeiend want allemaal anders. De eerste tentamenweek en de bijbehorende cijfers komen eraan, spannend, niet alleen voor de studenten maar in mindere mate ook voor mij. De herkansers, pakken die nu goed uit? Degene met zelfvertrouwen, is dat zelfvertrouwen terecht. Diegene die kneiterhard werkt, redt hij/zij het. Kortom, ik volg de gepubliceerde cijfers op de voet. En nadat de cijfers bekend zijn ga ik met ze in gesprek. Hoe kom je aan de resultaten, wat vond je er zelf van. Leuke soms confronterende of zelfs lastige gesprekken. 

Puber heeft ook de 1e toetsweek van haar examenjaar. De eerste is gisteren maar zo-zo gegaan. Ze is bang voor het cijfer. Ook hier volgen gesprekken over. Ik denk lastigere gesprekken dan de andere 49. Ik ben benieuwd of ik puber ook kan "bereiken", of misschien moet ik dit aan haar mentor overlaten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten