Totaal aantal pageviews

zondag 17 januari 2021

Ik voel me oud

Dat ik me afgelopen vrijdag even oud voelde had niets te maken met lichamelijke pijntjes. En ook niet met een confrontatie met mijn belabberde conditie. Ik had ook geen schokkende confrontatie gehad met mijn spiegelbeeld. 

Het kwam door de leeftijd van de waarnemende huisarts die ik vrijdag ontmoette . Een sympathieke kundige jongeman met een professionele uitstraling. Terwijl ik naar hem luisterde en zijn werkwijze gadesloeg betrapte ik mezelf erop dat ik me afvroeg hoe jong hij wel niet was.

Dat soort gedachten maken dat ik me op leeftijd voel. Dat soort gedachten maakt dat ik mezelf uitlach. Ik ben tenslotte geen jongedame meer. Ik ben moeder van een bijna vijftienjarige puber en een oma. En daar ben ik blij mee!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten