Totaal aantal pageviews

woensdag 9 juni 2021

Echt waar? Echt waar!

In het onderwijs mogen werken met studenten bleek ik 13 jaar geleden geweldig te vinden. Doordat ik mijn baan zo leuk vind heb ik hard geknokt om daarin ook weer volledig te kunnen functioneren.  Het is mooi dat ik 28 uur werk, dan hoef ik me nooit serieus af te vragen of ik die 40 uur vol zou houden. Met de regelmatige vakanties, mijn flexibel in te delen uren is het ook te doen. Vooral omdat mijn werk ook energie geeft.

Zelfs als er een student denkt even iets te verzetten.
Een tentamen: 75 studenten, 12 docenten combineren met nog 2 leerjaren met nog meer studenten en docenten, 2 locaties met diverse lokalen, deels fysiek, deels online. Een leuke, beetje complexe, uitdagende en tijdrovende klus.
Vraagt er een student of dit ook op een andere dag kan, geeft daarbij ook nog zijn voorkeur aan voor wanneer het hem beter zou uitkomen.

Echt waar? Echt waar!

Ondanks dat ik begrip heb dat het voor studenten soms lastig is om het studentenleven te combineren met de serieuze onderwijszaken konden wij zijn verzoek niet honoreren.

Nadat ik mijn verbazing opzij heb gezet gaf het verzoek lol. Lol omdat ik me realiseerde dat dit zo'n verrassend verschilletje van inzicht is tussen de onderwijs organisatie en studenten. En dat geeft soms ergernis maar veel vaker hilarische momenten en nieuwe inzichten.

Ik denk niet dat het de student op dit moment nieuwe inzichten geeft. Hoogstwaarschijnlijk een dilemma en ergernis. Maar hij heeft nog 3 jaar studie voor de boeg, hopelijk komen die inzichten nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten