Totaal aantal pageviews

vrijdag 9 april 2021

Pot thee, chocola en een goed boek!



Ik was voordat ik ziek werd al niet de slankste. De optelsom van emotiekilo's, medicijnkilo's, coronakilo's en mijn vroegere gewicht leidde tot een helaas imposant BMI.
Het is 1 van de weinige dingen die me letterlijk en figuurlijk in de weg zitten.

Tot vandaag, toen had ik er een keer profijt van. Ik viel door de hoogte van mijn BMI in de risicogroep die een vaccinatie mocht. Spannend tot het eind van vandaag gezien het zwabberbeleid en alle commotie er omheen. Het ging namelijk om Astra-Zenica en mijn 60- leeftijd. Eigenlijk had ik door alle nieuws er omheen de hoop al opgegeven dat het door zou gaan. Tot vanmorgen. Mijn mobiel rinkelde. Het display verklapte dat ik gebeld werd vanaf het nummer van mijn huisarts. Ik nam aan, om mijn afspraak te annuleren. Blijkt mijn huisarts hetzelfde te redeneren als wij. Het is mijn keus, wel of niet Astra-Zenica. 

Een dikke ja van mijn kant. Ondanks de risico's van Astra-Zenica  vind ik het risico van Corona groter. 

Omdat ik al snip, snotter verkouden ben waarschuwde de assistente me voor de bijwerkingen, de griepachtige verschijnselen die erbij horen en door mijn verkoudheid nog waarschijnlijker zijn.

Ze hadden er door een afzegging nog eentje over dus had Dennis mazzel, die kon mooi meedelen in mijn voordeel.

We verschansen ons met chocola, thee en een goed boek in bed. Tenminste ik, Dennis gaat voor de vierkante ogen. Kom maar op met die griepachtige verschijnselen. Ik kan ze handelen. 

Het kan tenslotte nooit zo belabberd zijn als chemo en de hele zooi.

1 opmerking:

  1. Fijn dat je zelf de keuze kreeg, en hopelijk valt het allemaal mee🤪

    BeantwoordenVerwijderen